søndag 26. februar 2012

home is where your story begins

Jeg har vært hjemme i to uker. Jeg har vært en tur i Bergen og besøkt familie og venner som av en grunn som for meg er absurd (bortsett fra fine smug og koselig brygge)har valgt å flytte til en by der det regner hele tiden. Jeg er overlykkelig over å være i byen min igjen (Oslo, ikke Bergen, hvis du er i tvil) - jeg følte meg litt som en tryllekunstner da jeg bestemte meg for å dra hjem og bare gjorde det (tryllekunstner sponset av snill pappa, men uansett), og jeg var så lykkelig da jeg landet i Finland og drakk cappuchino med skandinavisk melk (er Finland skandinavia? uansett, hvertfall var den mye bedre enn noe annet sted!) at jeg gråt. Det er helt ubeskrivelig deilig å være her, snø, gode venner og familie. Forrige uke jobbet jeg i forskerfabrikken (følte meg helt noldus, for alle de andre hadde master i typ bioteknologi eller mikrobiologi eller noe som er komplett beyond meg, jeg følte meg helt ærlig dum da de snakket om iniæri ellerno i en pause, men samma). Denne uken jobber jeg på Godlia, som jeg elsker - og etter det så skal jeg begynne å jobbe i BARNEHAGE. 1-2 åringer. Jeg hopper av glede! Det blir som å bli mamma til 8 små bebier, uten at jeg må føde dem, eller ha dem hele dagen = FANTASTISK.

Resten av reisen var KNALLBRA, men penga tok slutt og Synnøve ville hjem til vakre Norge (det var uansett regntid i Australia da jeg var der, og selv om jeg skjønner at jorda trenger regn og at det er viktig for naturen, så orker jeg ikke regn 24/7 i mye lenger enn en måned..)! Adder mine highlights (ikke i håret, fordi de ser helt Svetlana ut) fra Australia, som er ganske enkelt:


Brisbane skylineJeg ser på koala som sover
Jeg klapper en kenguru


CIAO BELLA. Skal blogge om mitt spennende norske liv!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar