søndag 4. mars 2012

livet i oslo

Denne pusen heter Bamse, og han er min. I går prøvde han å drepe og spise et bordben, ellers liker han å spise tepper og sove på gulvet. Han er veldig myk, og veldig tung, og veldig søt. Den aller nydeligste katten jeg har møtt. Denne uka har jeg møtt folk jeg liker, gått på kafe i Oslo og gått og ned i gatene, vært på jobb på Godlia og fått jobb i barnehage på Godlia. Lever i illusjonen om at 1-2åringer oppfører seg som de på bildet, og at de kan gå på do selv. Innser at jeg kanskje blir sjokkert i morgen tidlig. Jeg har begynt på meditasjon i hjertet av Oslo, på Je Tsangkapa buddhistsenter i Kongens gate. Første gang var nå på torsdag, og den kvinnelige munken som var guiden vår var så rolig og avslappet at jeg følte jeg var på et meditativt nivå da hun hadde snakket i to minutter. Det er utrolig spennende, og vi skal jobbe på et dypt åndelig nivå sier hun. Skal ærlig innrømme at jeg nesten sovna på torsdag, men det handler bare om at jeg ikke greier å konsentre meg. Det er en spennende form for meditasjon - contemplate and concentrate. Du finner et positivt objekt og fokuserer intenst på det - så vil du kunne ta med deg positiviteten du får i meditasjonen ut i livet. Jeg blir faktisk mindre irritert av å ha dårlig tid eller stå i kø nå enn før, helt sant!
Om 12 dager setter jeg meg for andre gang i mitt liv på et fly til NEW YORK. Jeg drar med Regine & Katharina. Vi skal møte Katinka der, og nyte frie dager med cupcakes, cosmopolitans, starbucks og empirisk atmosfære i storbyen i en uke, før vi drar til Charlottesville i Virginia for å joine Katinkas sorority-liv på universitetet!

1 kommentar:

  1. Synnøve, jeg vil komme på besøk til deg og spise godt snaks og gjerne også gi pusen din en god klem (også begynner jeg sikkert å nyse og klø i øya, men det går bra!). Det rekker vi kanskje ikke før du drar kjenner jeg deg rett, men :P

    SvarSlett