lørdag 24. desember 2011

JULAFTEN 2011

Man skal ikke klage når man har spist panini med pesto, ost og skinke, ligget på stranden, badet, snorklet litt, prøvd en kjole og nå sitter på restaurant med internett og venter på at familien skal logge på fra Norge. Videre planer er svenske kjøttboller til lunsj, nyte livet med Marte, Heidi, Tuva (som plutselig kom, helt uventet!) og Hedda. Spise hva jeg vil, uansett hva det koster til middag. Det er til og med en nisse på en av restaurantene, og ryktene sier at 24.desember er den beste festdagen.

Selvfølgelig savner jeg pinnekjøtt, familien min, å gå i kirken, marsipangris, gløgg, juleselskap, snø, julesokk, juletre, nøtter og nøtteknekker, askepott, tradisjoner og norsk julemusikk.

Men hvis jeg tenker på alt det blir jeg deprimert, så i stedet tenker jeg på dette som min første og antageligvis siste jul i tropisk paradis. Med mindre mamma, pappa, Svin & Bryn vil dra et tropisk sted i fremtiden. Da blir jeg med.

GLEDELIG JUL OG GODT NYTTÅR fra Gili Trawangan og en solbrent Synnøve som svetter i 40 graders varme.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar