torsdag 20. januar 2011

seeei hellaaaa to aaau vissitaaaaaz

I pausen vaar idag bestemte vi oss for aa bli med noen av de kidsa vi liker ekstra
godt paa skolen.. Det poesregnet - rwandere flest har skjoent det, naar det regner blir du hjemme eller staar under et tre, men vi maatte vaere norske og trasket rundt i regnet - saa da vi var paa et moete med rektor paa skolen (som sitter bak en pult med plastduk og jesusbilde bak seg, har en stiftemasking og noen ark) var vi klissklass. Han tok oss med i 4 klasserom, fikk kidsa til og reise seg og si:
HEEEELOOOOOO AAAAAU VISSITAAAAAAAZ.
Noen sang for oss ogsaa> I love Jesus, you love Jesus, We love Jesus and they love Jesus. Det var hyggelig, ellers var den en sang som var saann: thumbs up, halleluuuujaaaa the lord our king of king halleluuuuja.

Da vi kom tilbake paa barnehjemmet fikk Sebya helt latterkick og sa vi maatte gaa hjem. Saa vi gjorde det! Ellers for tidaaa saa har vi en del timer med 4aaringene, i dag var ikke laereren deres der, saa de var innelaast paa et rom selvfolgelig, som 4aaringer flest - saa vi hadde en tegning som de fikk fargelegge, et fint ansikt Marit tegnet, som alle trodde var Kagame.. Noen trodde det var meg ogsaa. Likheter der altsaa, Synnove og Kagame..

I gaar hadde vi en engelskklubb med gutter paa 15-16-17 aar. Noen quotes fra det:

I am seventy years old
I like a cow
I like beauty girls (etterfulgt av I like kiss, I like love og I want to company you home)

Vi gjoer mye for tiden, paa barnehjemmet, alt er impulsivt, ingentng kan planlegges, men vi har det gankse greit der, bortsett fra at vi blir innmari sinna og irriterte paa direktorene og andre voksne som ikke skjoenner noen ting i blant..

I gaar var Marit paa DATE med en som heter Irukurikirikaka eller noe. God venn som jeg er satt jeg selvfolgelig utenfor baren de var paa i nesten 2 timer for aa vaere sikker paa at alt gikk bra og at hun kom seg trygt hjem (avbroet selvsagt daten da klokken naermet seg 22, for jeg var troett.. Hahah, neida neida neida.)Jeg proever aa passe paa henne, men hun sier hun vil styre sitt eget liv.. Det er ikke saa lett.

xo xo

3 kommentarer:

  1. Hei Marit! Nå som bisettelsen til Farfar er over, er det en glede å komme innpå og se at dere har det som fisken i vannet! Gleder meg veldig til å følge dere. Håper dere kommer dere ut av korrupsjonsklemma. Går det ikke med litt finnavigering, får dere kalle inn oss i baktroppen. Mari hilser. Peter

    SvarSlett
  2. Godt du er min forlengede arm når Marit skal på date, Synnøve. Er hun blitt for fin med alle sine Afrika-fletter? Apropos det; bilde av begge de nyfriserte kreves nå!
    Kjempespennende å lese om alt dere opplever, så fortsett å skrive. Gleder meg til hvert innlegg! Klem fra mamma Elin

    SvarSlett
  3. haha! jeg elsker å lese om afrikaeventyret deres. svært spennende med marits date... synnøve, du er nydelig. heia fletter, og jeg er enig med mammaen til marit, vi vil se frisyrebilder! litt sånn fashionblogg fra afrika! :D

    SvarSlett