mandag 29. august 2011

Bangalabangalabanga-looooreeee

Når gikk det opp for meg at jeg var i India..? Da jeg måtte nødlande i Bangalore fordi flyet ikke hadde nok bensin, og vi ventet i seks timer inne i flyet og kom frem til Chennai først 0800 lørdag morgen i stedet for 2330 fredag kveld, og baggasjen min var stuck i Brussel.. Og da det var så varmt at jeg trodde jeg var inne i en badstu og bada i Bølerbadet på en gang…Da begynte jeg å ense at det var litt annerledes enn i fedrelandet, men da jeg så alle kuene, den syke trafikken, hørte tutinga, så folk bæsje midt på gata og bo i blikkboksskur, da tenkte jeg; India, kommer for å bo hos deg i 3 måneder, håper det er chillern! Bor i Raj Maison – deler rom med Hedda og to andre jenter, Tuva og SYNNØVE (aldri hatt en annen Synnøve enn meg selv i mitt liv, veldig forvirrende). Det er skikkelig ålreite. I tillegg bor det to svensker i et rom inne i rommet vårt, og vi seks chicksa deler BAD og skal alle være på en buss kl 0800 hver dag, eeeeh, snakker vi KAOS? Drømmer litt om en leilighet i Raja Maison med stue og kjøkken, og to rom med to folk i hvert rom, men prøver å innfinne meg med fakta og deale med at jeg skal bo her, ikke der. Og det har oppstått en ålreit balanse, en skriver dagbok, en dusjer, en sover, en holder på med data, så jeg tror vi kommer til å ha det fint. Dessuten har vi et kjøkken (snart..) og en herlig takterasse med stråtak der vi kan chille og invitere til fest, og vi er jo på studiesenteret store deler av dagen, i tillegg er det mææd mange fine kafeer her, så det løser seg! I dag utnyttet jeg meg for første gang i mitt liv av reiseforsikring, HIGH FIVE! For baggasjen kom først nå i kveld, sååå jeg har ny veske og sandaler og en punjab og en bukse og et skjerf – som jeg fikk gratis, det kaller jeg toppen av luksus! Så har vi hatt en infomøte med studenter og seminarledere. På vei hjem fra middag i sta lå det en ku og chilla bak en søppelkasse, men det var for mørkt til å ta bilde. Ellers er det altfor mange fine fine fine hunder som vil være bestevennen min for alltid og sove i senga mi, som jeg ikke får ta på.. Men jeg tror jeg skal ta på de likevel, og ikke si noe til noen om det! Jeg digger byen, vi bor i et rolig strøk, det er litt deilig, for det er tut og kjør og kuer og marked og menn som tisser midt på gata hvis vi drar mot sentrum. Jeg trives sykt godt, i varmen, i haremsbukse og sandaler, med folka, som er veldig vennlige og greie – trives ikke sååå godt med maur under senga og larver som plutselig er på gulvet, men begynner vel å se en viss sjarm i det etter hvert også eller?? Studiestart i morgen,det blir for vilt og jeg vet ikke om jeg er klar for å være intellektuell og akademisk og oppegående egentlig..

ÅLØ er på studiesenteret nå, nettopp fått en sykt intens lecture i indisk historie, men det føles veldig bra! Jeg skrev tuuuusen sider i noteboka, og jeg tror det blir sykt spennende, yeeeeeey! FIN FORELESER. studiesenteret er ellers max smoothie med badebasseng og hengehøye! JAAA BANGALABANGALAAAA jeg skal kjøpe hennatattovering etterpå! WWWWWWÆÆÆÆÆÆ! Vi ble møtt med ne gul og en rød prikk i panna, og en bindi, og ofring til Ganesha, før vi fikk litt kikerter i hånda til å knaske på. FANTAASTISK frokost, havregrøt, omelett, baguett, juice, vann, kaffe, ananas, aaaaa, snart lunsj, bra bra bra for jeg er så sulteeen. Tar laaaame lang tid å laste opp bilder, lei for det, men prøver hvertfall. Ok tulla, jeg har ikke tålmodighet til å laste opp bilder. Kanskje en annen dag! Eller i kveeldinga!
xx synnøve

1 kommentar: