torsdag 1. september 2011

dårlige bilder men bra tekst!





Fordi jeg er vant til ha med Marit blir det litt lame bilder nå faktisk, men jeg lover å ta bilder av kuer og hunder og Ganeshastatuer snart, tar bare aldri med meg kameraet noe sted - noe som er nørd når jeg brukte såå mye penger på det! Men lover deg, skal ordne det!

Short update:
- aldri vært så engasjert og opplyst på leeenge, digger studiet, det er intenst og slitsomt, men veldig spennende! Har funnet ut hva oppgaven min skal være om - kristendommens makt i India, veldig mange i de lavere kastene konverterer nemlig til kristendommen for å unngå hinduismens kastesystem.
- vært på møte med senteret for gatebarn, fortalte de andre studentene om det i dag (ganske stor oppslutning vil jeg si!) og skal ha nytt møte med direktørene på mandag, tror det blir dritbra og kan ikke vente til jeg skal bidra og leke med kids!
- det er så mye god mat at jeg ikke tenker på annet (ikke noe newsflash sier du kanskje, men serr, mat mat mat mat er sentralt i livet mitt mer enn før)
- skal begynne på yoga, signa opp i dag!
- var på sarikurs i går, sari er det store skjerfet indiske damer tuller rundt seg. Glemte seff kamera da også, så har ikke noe bilde, men skal snapshotte noe greier snart så dere får se hva det er!
- var på takterassen til det andre huset i går og chillan med indisk øl (som er farlig billig) og bånda med hyggelige folk
- har kjøpt billige skjørt og fine ting, det er visst mer alvorlig å dekke seg til her enn jeg trodde, så shopping har rett og slett vært litt nødvendig
- Eid i går, det var mange fine mennesker i gatene
- Ganesha (elefantguden vet dere) sin bursdag i dag, så tusen statuer og det skal visst være full fest, skal oppsøke den etterpå kanskje?
- Bussen vår kjørte på en ku rett i rompa, det er nedtur når kuer er skikkelig hellige, men den overlevde heldigvis. Trodde den ble skvist, men den sjangla av gårde ganske fort. Stakkars ku.
- Har fått to favoritthunder, den ene heter Bosse har jeg bestemt, og den andre heter.. Jeg tror kanskje jeg kalte deg for Luna. Men jeg husker ikke.
- Jeg har sett FEM katter til nå .
- Jeg har ikke hatt seriøse mageproblemer




1 kommentar:

  1. Wow. India høres helt insane ut! Godt med oppdatering - og ja, du har værsågod å ta med deg kameraet ditt rundt! ;)

    SvarSlett