søndag 25. september 2011

akka, akka, akka!

Litt dårlig med oppdatering fra la france som dere kan se, kan rapportere
om at Marit er på tur i et fjell høyere enn galdhøpiggen akkurat nå, og at hun
ellers har det veldig godt i hjerte og sjel.


Uka som har gått har vært innholdsrik og skikkelig fin!
Jeg har vært i Aeroville, en liten hippieby som tilber the Mother og Sri Aurobindo, to mennesker som var på søken etter the divine consciousness, som jeg helt ærlig synes er vanskelig å forstå meg på, men er kjempefascinert av. Ingen religion, men religion kan brukes som hjelpemiddel for å komme til denne bevisstheten. De har en stor gullkule midt i sentrum, som btw heter PEACE, og den er hvit inni og man kan konsentrere seg der. Man må være ekte dedikert og dra til Auroville to ganger for å få komme inn, men jeg vurderer det. Jeg er fascinert, skremt og litt gira på den
lille landsbyen.

Det beste hele uka har vært at mandag, torsdag og søndag har jeg lekt med barn!
Mandag var jeg i en slum, torsdag på en søppeldynge og i dag på et shelter, typ et kristesenter, og jeg føler meg aldri så glad og i harmoni med meg selv som når jeg er med barna! Sykt, de har pinner gjennom nesa, naturlige dreads og dusjer ikke fordi de ikke gidder, på en måte føler jeg at det er helt fjernt å være med dem og jeg forstår ikke helt deres verden - samtidig føler jeg at det er akkurat samme verden, og at vi er helt like.

Tirsdag var det kosekveld på taket, onsdag så vi en komedie om bonde-selvmord, sykt å se en komedie om noe så forferdelig egentlig. Torsdag hadde vi antropologisk bildevisning og en som heter Thorbjørn hadde bursdag. Fredag hadde jeg verdens beste dag med meg selv, spiste deilig frokost, tuslet i gatene og sov, og så arrangerte Miriam og jeg sjokoladekveld og det var great success! I går våknet jeg skikkelig tidlig selv om jeg ikke måtte, solte meg og spiste deilig lunsj med Åshild, og deilig deilig men dyr middag med en helt gjeng på en dyr restaurant på
stranda, sååå litt party in the usa. I dag har jeg vært med barna, og loka i byeeen med Bailey og Jo-Jo og Hedda, og skal snart på relaxation yoga, det blir spennende!

Budskap; jeg har det veldig bra.
Jeg har lest ca.. 5 sider på en artikkel i løpet av helgen, og jeg bør helt sikkert lese mere, og jeg skal snart ta meg sammen. I tillegg skal jeg slutte å spise sjokolade til frokost og chips til lunsj. (dere som kjenner meg godt vet jo at dette er litt som når jeg sier at jeg skal jogge rundt østensjø-vannet annenhver dag)

ps: jeg har knipsa noen kule bilder, men får ikke til å laste opp.

PEACE

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar