torsdag 8. september 2011

in the 60s i had a girlfriend.. and you look just like her, both of you.


Det er alltid lættis å bli sjekket opp av en 66 år gammel mann som sjekker deg opp (og venninnen din i nydelig sari) i en butikk, og forteller at han er singel. Det hjelper også at han på innersiden av armen har tatovert; YES, I AM A TATTOO.
En annen ting som er lættis (eller?) er når du møter opp på senteret for gatebarn og får vite at eh NEI, dere kan ikke jobbe hver dag utenom onsdag, dere kan bare jobbe mandag og tirsdag, og fredag drar vi til et sted som er for farlig for dere uansett. Det er faktisk ikke fresht når man har brukt nesten to uker på å fikse en kabal med flotte studenter som vil jobbe frivillig, og så få slengt i trynet at man ikke får jobbe så mye som man vil. BRIGHTSIDE; jeg har vært med barn i dag, og de er de fineste i verden, så blide og gode (veldig afrikaaa, ja, litt afrika hele gatesenteret, sense of chaos for å si det sånn) og GIRA. Jeg følte egentlig jeg hadde litt feber og vondt i magen, men så møtte jeg kidsa og gikk på sjokoladekafe med fine Tuva & Åshild - og etterpå på handlings med Åshild - i stedet for å lese 3 kapitler som er viktige, og det føles BRA og jeg føler ikke jeg har feber eller vondt i magen!SJOKOLADE, espressosjokoladekrem og melkesjokolade-kokesjokolademoussekake med sjokolade oppå, just sayin. Dette er forresten Tuva, hun bor jeg med og liker veldig godt (selvom hun er litt i sprekeste laget)
Her er Hedda lættis.


Ellers lately; det har vært party på rooftopen, det har vært filmkveld, vi har fått en fantastisk engasjert, ivrig og dyktig foreleser som jeg blir veldig inspirert av, jeg har badet, HEDDA HAR BLITT TJUE ÅR (historie for seg sjæl, si!), jeg har kjøpt en nydelig sari jeg gleder meg til å bruke, har lest, har hatt to foredrag i antropologi (and i passed 'em. det gjorde alle, men samma, jeg og!), vært i havet og svømt, kost meg i livet med flotte mennesker jeg liker bedre og bedre for hver dag som går, og JEG HAR DRATT ALENE HJEM FRA SENTRUM PÅ KVELDSTID. Whow would've thought? Ok, hjertet banket hardt og jeg fikk noia da han kjørte en litt annen rute enn jeg visste om, men likevel, jeg fikk det til - i mørket. Jeg som er mørkeredd. Jeg føler jeg er på vei til å bli voksen ellerno. (æsj, det vil jeg ikke)

BUDSKAP; jeg har det så fint. I morgen drar jeg med klassen til tempelet i Chimparamabampampam ellerno, skal overnatte der, og i tempel på lørdag, så i ashram og kanskje Auroville (som jeg skal fortelle SÅ mye om etterhvert, mamma mia!!) på søndag = hektisk, og det er best. Tuva og Anne Martine sykla til skolen. Jeg tok bussen..

2 kommentarer:

  1. <3 Du er den fineste i verden go jeg savner deg big time, men er veldig stolt av deg! Du får til ALT du vil, Synnøve!

    SvarSlett
  2. jeg savner deg. noe helt ufattelig akkurat nå.

    SvarSlett